جملات زیبای دوست ودشمن شناسی

جملات زیبا گیله مرد

 

آیاواقعا انسان دوست و دشمن خود رامی شناسد؟ 

برای شناختن دوست و دشمن خود به ادامه مطلب برید...

به اتفاق  گیله مرد به یک مهمونی دعوت شده بودم . همینطور که به جمع مهمونها نگاه می کردم از گیله مرد پرسیدم . راستی یک سوال ؟  چطور میشه بین اینهمه آدم تو جامعه دوست و دشمن رو شناخت ؟

کمی تامل کرد و با لبخندی گفت گفت : جوابش خیلی ساده ست ! راه داره ! میخوای بدترین دشمنت و بهترین دوستت رو در این جمع بهت معرفی کنم ؟

بهت زده بهش گفتم : مگه چنین چیزی ممکنه ؟

گیله مرد گفت بله یک روش پیچیده ولی آسون داره ، تو قلبت نیت کن و چشمات رو ببند . بعد با انگشت به یکی از جهات اشاره کن . من که از این روش جواب گرفتم .

با ناراحتی گفتم : داری منو سرکار میذاری ؟

با لبخند گفت : البته که نه !

گفتم : مشکلی نداره ، پس الان امتحان می کنیم . چشمهام رو بستم و نیت کردم بزرگترین دشمنم رو در اون مهمونی بشناسم و نا خوداگاه با انگشت اشاره به روبرو و سمت راست اشاره کردم . وقتی چشمهام رو باز کردم  از دیدنش جا خوردم ... !

گیله مرد گفت : در قضاوت عجله نکن ! بگذار انگشتات رو ببینم . یکی از انگشتات  نفر رو برویی رو نشون میده و یکی از انگشتهات رای متنع داده و سه تاشون هم دارن خودت رو نشون میدن .

خب با اکثریت آرا تصویب شد ، خودت ... بله ،  خودت کسی هستی که بزرگترین ضربه ها رو ازش خوردی !

و نکته دیگه  اینه که : خودت هم میتونی بهترین دوست خودت باشی ! بستگی به خودت داره ...

و من هنوز مات و مبهووت به انگشتهام نیگاه میکردم ... انگشتهایی که داشتند من رو نشون میدادند ... 

آره این چنین است...

نظرات 2 + ارسال نظر
معین شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:29 ب.ظ http://moeinfarvahar.blogsky.com

نه عزیزم بشنو و باور نکن

امین شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ب.ظ

این گیله مرد عجب باهوشی بوده
فوق العاده بود
مخسی

ممنون امین آقا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد